böcker, minnen och en färgglad anteckningsbok

kan inte sova
så jag rensar min bokhylla
det är många böcker jag har läst
en del är dammiga, jag tar inte hand om mina böcker
efter att jag har läst ut en hamnar den där, i min vita ikea bokhylla
jag ler när jag tar upp en bok och minns dess innehåll
jag skulle vilja vara en bok, det verkar så tacksamt
att få personen som läser mitt innehåll att försvinna några timmar från vardagen
jag svammlar, är hyfsat trött har inte sovit på mer än 48 timmar
jag hittar många anteckningsböcker, alla har olika vackra omslag
och nästan alla har en sak gemensamt
jag har bara skrivit några sidor i varje
det är därför jag rycker till när jag tittar i en av dessa färgglada anteckningsböcker och finner ett litet meddelande längst bak och upp och ner i en av dom
en slags dagboksanteckning, men det står inget datum eller år
men jag vet exakt när det var jag skrev det, jag minns vad jag skulle göra den dagen, hur jag mådde och vad jag tänkte
det är konstigt det där med minnen, ibland minns jag ingenting, och ibland allt
jaja, ska gå och sätta mig i min fotölj och läsa lite nu
håller på att läsa 8 böcker samtidigt, det går sisodär
jag tröttnar snabbt,
men boken jag snart ska öppna för att läsa verkar bra,
den heter "Årtusendets Kärlekssaga" den har sagor/noveller från tusen år tillbaka och framåt... tror jag ska börja med Astrid Lindgrens text hämtad från "Samuel August från Svedstorp och Hanna i Hult" sen så får jag se vilken jag väljer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0