ett hyllningstal

Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som är speciell.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig har svårt att vakna om morgonen.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig blir allt mer och mer nergången.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig vet att sorg det kan lamslå en.
När hon skrattar kan hon lysa upp ett rum.

Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig  som tänker väldigt mycket.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som ifrågasätter människans ignorans och själviskhet.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som har ett alldeles för stort hjärta för hennes eget bästa.
Den här tjejen säger många kloka saker men lyssnar ofta inte på dom själv.

Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som bor som är beundransvärd.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som en gång gav hennes busstidtabellen, så att jag alltid visste när jag kunde ta bussen till henne.

När hon funderar över konstiga saker eller brister ut i ljud man aldrig förut hört eller en min man inte trodde att hon kunnat göra så får hon ens egna problem att försvinna för en stund.

Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som är trött på att vara ledsen.
Det finns en tjej som bor en bit ifrån mig som förtjänar all världens lycka.

Den här tjejen tror på ödet och att allt är menat att hända.
Och om det där uttrycket " det som inte dödar en stärker en" stämmer så är den här tjejen den starkaste jag vet.

Det är helt enkelt en väldigt speciell tjej som bor en bit ifrån mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0