Fyrkantiga ögon

I förrigår så visades Titanic på tv.
Jag har alltid tyckt om den filmen och jag håller starkt på att hon, Rose dör i slutet efter att hon har släppt ner smycket i havet! Så "lever" hon och Jack lyckliga i alla sina dagar. punkt slut!
De flesta som har sett den filmen säger att dom gråter i slutet på den, och det har jag aldrig riktigt gjort men FY FAAAN vad det kom tårar nu när jag såg den... ojojoj... satt uppkurad i min mysiga fotölj med mitt täcke uppe på mitt rum och tårarna bara rann. Jag som aldrig har varit en person som gråter av filmer (förutom Moulin Rouge men jag har mina skäl),  STOR GRINADE nu, av scenen när Rose och Jack ligger nere i det iskalla vattnet, och Rose kommer upp på den där dörren (som är gigantisk och Jack får faktiskt plats på den, filmen kunde ha slutat på ett helt annat sätt) ... jag tyckte att det var så himla fint! hahaha

Måste erkänna att det har blivit mkt tv tittande nu när jag är så sjuk!

Såg parallelt med Titanic ett program på 1 eller 2 som hette Peace one day!
Fy faaan vilken kille - om ni inte såg det, gör det!!!
Det är precis det jag vill jobba med när jag blir stor, det eller så utbildar jag mej till läkare/sjuksköterska/gynekolog och går med i läkare utan gränser, och startar upp ett kvinnocenter i antingen Afghanistan eller Sudan.

Och igår när jag såg på en av mina favorit serier Dirty Sexy Money så var det ett band som var med som heter the Weepies. Jätte mysigt band, och jag måste erkänna att det känns väldigt typiskt mej att gilla det där bandet!
Lyssna och tyck själva http://www.youtube.com/watch?v=fDUBEbwnJqk

Jag har under min oerhört produktiva tid även kommit på vad mina nyårslöften ska vara, har kommit på två än så länge.
1. Lära mej spela munspel och lite gitarr.
2. Börja ta sånglektioner och kanske söka in till Millas mammas kör...

Näe nu ska jag nog ta och klä på mej lite kläder och vara beredd när pappa kommer och hämtar mej, ska nämligen till en läkare o kolla vad som är fel på mej hahah utöver allt det andra :D

Men en sista sak, jag tror nästan ingen kan säga att dom inte tycker att Leonard Cohens "Hallelujah" är bra (ska lära mej spela den låten både på munspel och gitarr)... och Jeff Buckley gör den enligt min mening bättre än orginalverisionen men det finns några norrmän som är uppe på samma nivå, och Kurt Nielsen som har den sista versen... Är så sinnesjukt bra! Det känns nästan som att man sitter mitt i Texas på en såndär unken veranda i en hammock och tittar ut över öknen medan solen går ned.
http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM  
Såg faktiskt programmet när det sändes ( jag är en big fan av talkshows) och jag rös i hela kroppen när jag såg det!
Enjoy <3


Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0