Gone with the wind!

På radion hörs ett tonartsbyte som övergår till ett jätte crescendo, personen som sjunger uttrycker sin stora förtvivlan med textraden "all I needed was another day, all I needed was the smile you gave me". Du fnyser åt detta patetiska sett att utrycka sin kärlek på och vänder din uppmärksamhet mot utsikten du har.

Jag vet att du alltid har älskat den person du nu sitter och tänker på.


Men han är borta nu.


Du tuggar på din macka, sväljer och fortsätter samma procedur tills mackan är uppäten.   

Du ser trött ut, är säkert jätte trött, den goda sömnen kommer och går. Jag vet nog allt hur du vrider och vänder på dig på nätterna. Du tycker du förtjänar det, för ingen människa är lika äcklig och ful som du.


Det är i alla fall så du uppfattar dig själv.


En kall vind sveper sig in från fönstret och du kurar ihop dig i din frottémorgonrock, du stänger fönstret, slänger kanterna från din halvt uppätna macka och med en djup suck signalerar du att du ska gå tillbaka till det mörka, det du själv tycker att du förtjänar.

av Emilia


Kommentarer
Postat av: Pelle

Skitbra.

2009-03-01 @ 00:26:57
Postat av: Mille

Tack!

2009-03-02 @ 13:02:24
URL: http://amanfromargentina.blogg.se/
Postat av: camilla

vackert Mille!



jag älskar dig, & du är bland det vackraste jag någonsin haft.

2009-03-02 @ 23:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0