Länge sen

Peace and love 08, jag o miranda tog platserna längst fram, och jag tror vi väntade på att se sex pistols skulle börja spela. Då Michael Wiehe och Ebba Forsberg går upp på scenen och kör några översatta Bob Dylan låtar (Wiehe är typ en av väldigt få eller kanske den enda som fått ett godkännande från Bob Dylan him self att han har tillåtelse att översätta hans låtar)
Varför jag just kom att tänka på den där stunden är för att jag hittade den låten igår på spotify, låten som gjorde så att några tårar föll ner på mina kinder när jag stod där med Miranda och väntade på Sex Pistols!
Låten heter För att jag älskar dej, som i orginal version heter To make you feel my world.


Har alltid älskat den hät låten och kommer troligtvist att göra det resten av livet, det är en låt som berör... enjoy!


Det här är verisionen med Ebba Forsberg och Michael Wiehe,

Kommentarer
Postat av: Oskar

Mikael Wiehe är kommunist! =)

2009-05-13 @ 21:07:27
URL: http://lindbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0