15 saker som inte är vad de heter

En eldfluga är inte en fluga.
Det är en skalbagge.


En präriehund är inte en hund.
Det är en gnagare.


En paddelguan är ingen padda.
Det är en ödla.


En blyertspenna innehäller inte bly.
Den innehåller grafit.


En Douglasgran är ingen gran.
Det är en tall.


En silkesmask är ingen mask.
Det är en larv.


En jordnöt är ingen nöt.
Det är en ärta.


Ett engelskt horn är varken engelskt eller ett horn.
Det är altformen av en oboe från Frankrike.


I ett stjärnfall ingår ingen fallande stjärna.
Det är en störtande meteor.


Chop Sue är ingen inhemsk kinesisk rätt.
Den skapades av kinesiska immigranter i Kalifornien.


Ett bananträd är inget träd.
Det är en ört.


En gurka är inte en grönsak.
Det är en frukt.


Catgut kommer inte från en katt.
Det görs av tarmar från får eller get.


Ett turkiskt bad är inte turiskt.
Det är romerskt.


En koalabjörn är ingen björn.
Det är ett pungdjur.




Suck on that :D



fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: antilop

jag tror inte på det om jordnöten och gurkan. jag vägrar (snälla säg att du har fel för jag orkar inte att min världsbild är fel haha)

2009-09-15 @ 15:00:01
Postat av: Oskar

Jag visste en del, men inte allt! Fast jag tänker inte ändra mig.

2009-09-15 @ 16:48:29
URL: http://lindbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0